Řídící jednotky

řídící jednotky

Popis funkce řídící jednotky

Jde o digitální paměťový řídící systém, který řídí hodnotu předstihu spalovací směsi v motoru v závislosti na otáčkách motoru. Jedná se o změnu úhlové hodnoty < fi před horní úvratí kliky motoru podle předem zadané definované charakteristiky. Do jedné řídící jednotky lze naprogramovat i více charakteristik, podle přání zákazníka, případně řídit předstih ještě jiným parametrem, než jsou otáčky motoru. Např. závislostí na studeném a teplém motoru nebo závislostí na hodnotě podtlaku v sacím potrubí a podobně.

Řídící jednotky pracují v elektrickém zapojení s různými zapalovacími soupravami VAPE.

Rozdělení řídících jednotek

  1. Podle druhu řídícího signálu
    • Řídící signál je přiveden ze snímače polohy (tzn. vnější snímání). Snímač je umístěn v místě nad obvodem rotoru alternátoru. Na rotoru je kovový výstupek, který rotuje v blízkosti snímaše a indukuje v něm elektrické napětí.
    • Řídící signál je do řídící jednotky přiveden přímo ze synchronizačních cívek statoru alternátoru (tzn. vnitřní snímání). Tento způsob nevyžaduje vnější snímače.
  2. Podle druhu zapalování
    • bateriové (induktivní)
    • kondenzátorové (kapacitní)
  3. Podle napájení el. proudem
    • z bateriového okruhu
    • nezávislé napájení
  4. Podle rozsahu pracovních otáček motoru
    • 60 až 10 000 min -1
    • 100 až 15 000 min -1
    • 300 až 24 000 min -1


se zapalováním VAPE motor skvěle šlape

Vývoj, výroba a prodej elektropříslušenství motorových vozidel

Vyhledávání:

Created by SOVA NET » Webdesign | Optimalizace pro vyhledávače | Redakční systém